Ontwikkeling & beproevingen 3

De prototypes in vogelvlucht...

Nr. 1 (1958)
allereerste proto
spiegels op de hull
commandoluik ipv affuit
riem oogjes bovenop rechterzijde.
Nr. 2  KN-53-72
12 topluiken
nog steeds hoekige neus
spiegels op paaltjes
5 lamellen in frontplaat
riem oogjes bovenop gehele neus.
Nr. 2a achterzijde
3 achterdeuren, 1 klink
luikjes niet op zelfde hoogte
scharnieren luikjes buitenzijde.
Nr. 3 KN-53-72
nog steeds 12 topluiken
nieuwe rechte neus
commandoluik wordt .50 affuit
(nieuwe bestemming ?)
7 lamellen in frontplaat.
Nr. 4 KN-53-72
12 topluiken
lamellen vervangen door
dubbele inlaat op motorkap
luik bestuurder nog schuin.
Voorjaar 1961 in Duitsland beproefd
Nr. 5 KN-53-72
6 topluiken met stoppers bovenop
horizontaal bestuurdersluik
uitlaat nog steeds rechts
gereedsschapsrek nog steeds rechts
achterdeuren aangepast, luikjes gelijk, scharnieren buitenkant, 2 klinken
ronde inlaat achter bestuurder.
Nr. 5a
voorzijde van 5.
ronde inlaat tussen motorkap en affuit
de dubbele inlaat op de motorkap lijkt nu dicht aan de voorzijde.
Nr. 6 KN-75-01 ?
Eerste zes preserie.
uitlaat naar links verplaatst
gereedschapsrek nog rechts
luikrubbers nu op flank
enkele luchtinlaat op motorkap
ronde inlaat weer verdwenen.

Nr. 7 KN-75-06
gereedschapsrek ook naar links
enkele luchtinlaat op motorkap
rookbuslanceerinrichting gemonteerd.
Nr. 8 KN-75-01
bijna klaar, luchtinlaat op motorkap nog open aan voorzijde
inbussluitingen in frontplaat
Mag-affuit.

Nr. 8a achterzijde
scharnieren luikjes binnenzijde
bijna klaar...
Nr. 9
uiteindelijke versie 1963
nu weer met .50 affuit
voorzijde luchtinlaat nu gesloten, nog geen DAF plaatje echter.
inbussluitingen frontplaat verdwenen.

 [ TERUG ]