Ik was dpl militair (korporaal) in de lichting 83/3. De eerste foto's
zijn gemaakt in Veldhoven op het Piroc. Een geweldige tijd. Leuke groep
en prachtig werk om met zo'n voertuig te mogen rijden. Van hier komt nog
steeds mijn passie voor terrein rijden.
Na Veldhoven ging ik naar Schalkhaar (13 Painfbat). Wederom mooi om zo
intensief met de YP bezig te zijn. Heb nog geprobeerd KVVer te worden.
Ging helaas niet door.
De foto's in de heuvels zijn volgens mij van 'oefening Vogelsang' in de
Eiffel. Zeer indrukwekkend. We hebben er een Centurion uit de modder
getrokken met drie YPs. De YPRs waren nog maar net in opkomst en er was
toch wel afgunst en competitie over elkaars voertuigen.
De foto met het kapot gereden trapje, ik hoor het gekraak nóg. Dan
het colonne rijden. Gevaarlijk en heel vermoeiend. Vol met in slaap
vallende chauffeurs en kleine aanrijdingen. Verder; Banden opsnijden,
voertuig schilderen, chauffeurs hadden ivm plaatsgebrek een UZI, op
aanwijzingen achteruit rijden, er schiet me vast nog meer te binnen.
Ik zou het leuk vinden om weer in contact te komen met m'n oude
dienstmakkers.
Klaar voor de eerste rit
Eindhoven
Eerst even koffie drinken
Eerst doorwaden en dan weer poetsen
Na 5 weken mijn YP408 rijbewijs
Aftanken en naar de parate troepen
YP408 gevechtsklaar
Maart '84 oefening Vogelsang
Rustpauze in Brabant
15 km per uur
Genieten van de omgeving in de Eiffel
Camp Vogelsang
Verzamelen voor de eerste fase
Eenzaam onderweg naar de eerste stelling
Aktie [ klik voor groot ]
Tijdens het vuren onder pantser [ klik voor groot ]
Remtrommels schoonmaken
M113 en YPR [ klik voor groot ]
Verzamelen voor terugkeer naar kazerne
De '47' loopt nog (hoe is het mogelijk)
Verzamelpunt eindappèl