William Rüdiger

Ik was dpl militair (korporaal) in de lichting 83/3. De eerste foto's zijn gemaakt in Veldhoven op het Piroc. Een geweldige tijd. Leuke groep en prachtig werk om met zo'n voertuig te mogen rijden. Van hier komt nog steeds mijn passie voor terrein rijden.
Na Veldhoven ging ik naar Schalkhaar (13 Painfbat). Wederom mooi om zo intensief met de YP bezig te zijn. Heb nog geprobeerd KVVer te worden. Ging helaas niet door.

De foto's in de heuvels zijn volgens mij van 'oefening Vogelsang' in de Eiffel. Zeer indrukwekkend. We hebben er een Centurion uit de modder getrokken met drie YPs. De YPRs waren nog maar net in opkomst en er was toch wel afgunst en competitie over elkaars voertuigen.

De foto met het kapot gereden trapje, ik hoor het gekraak nóg. Dan het colonne rijden. Gevaarlijk en heel vermoeiend. Vol met in slaap vallende chauffeurs en kleine aanrijdingen. Verder; Banden opsnijden, voertuig schilderen, chauffeurs hadden ivm plaatsgebrek een UZI, op aanwijzingen achteruit rijden, er schiet me vast nog meer te binnen.
Ik zou het leuk vinden om weer in contact te komen met m'n oude dienstmakkers.

Klaar voor de eerste rit

Eindhoven

Eerst even koffie drinken

Eerst doorwaden en dan weer poetsen

Na 5 weken mijn YP408 rijbewijs

Aftanken en naar de parate troepen

YP408 gevechtsklaar

Maart '84 oefening Vogelsang

Rustpauze in Brabant

15 km per uur

Genieten van de omgeving in de Eiffel

Camp Vogelsang

Verzamelen voor de eerste fase

Eenzaam onderweg naar de eerste stelling

Aktie [ klik voor groot ]

 Tijdens het vuren onder pantser [ klik voor groot ]

Remtrommels schoonmaken

M113 en YPR [ klik voor groot ]

Verzamelen voor terugkeer naar kazerne

De '47' loopt nog (hoe is het mogelijk)

Verzamelpunt eindappèl

TERUG