Wil de Bruyn

Ik ben 5 jaar rij-instructeur geweest op de YP408 en heb een fantastische tijd gehad. Dit was van 79 tot 84 op PIROC. Momenteel werk ik samen met enkele collega's van toen, bij Hermes stadsdienst in Eindhoven.

Foto's boven en onder gemaakt op het ISK tijdens het avondschieten met de .50 (Opleiding boordschutters peleton).

Terreinrijden in de Oirschotse heide. Het was mijn eerste ervaring met het geven van rijles in het terrein. Zoals je ziet zakte ik (links in het vrtg.) letterlijk en figuurlijk door het ijs. Mijn mentor (staand voor het vrtg.) KPL Jan Verbeek vond het nogal amusant.

De andere zijde, zoals je ziet de achterwielen vast in de modder en de voorwielen op het ijs dus totaal geen aandrijving meer.

We zaten in verboden terrein en we moesten het daarom zelf oplossen. We hadden 4 andere YP's nodig om de bak er weer uit te trekken.

Terreinrijden in Oirschot.

Hier ben ik met twee van mijn leerlingen. (sorry jongens maar ik ben jullie namen kwijt) Ik weet nog wel dat ze in Libanon gestationeerd zijn geweest.

Dit ben ik dus.

Hier zie je de KN 75-82 met in het midden het door mij ontworpen embleem van het 1e CH PEL. Het vogeltje. Het embleem werd met de hand op de YP's van ons peleton geschilderd, dit deed ik samen met de KLP Hans Robben uit den Helder.

Omdat Hans binnenslaper was en 's avonds wat tijd over had maakte hij voor ieder van ons een houten schildje. Uniek dus!

De doorwaadbak van PIROC. Onze specialiteit. Hier zie je een demo hoe het niet moet. De KPL Elders gaat hier met te hoge snelheid de bak in. Een mooie boeggolf, een kapotte leskap en de KPL Elders naar de MGD om de glassplinters uit zijn gezicht te laten halen.

Groeten KPL Wil de Bruyn (PIROC 1e CH PEL.)

TERUG