Ronald Utens

Chauffeur op een YP 408 radar bij het verkenningspeloton staf cie 11 painfbat te Arnhem.

Ik ben opgekomen op 2 maart 1987 piroc (lichting 1987-2). Voor wat betreft de groepsfoto kan ik me geen namen meer herinneren (helaas).

Piroc maart 1987.

Piroc maart 1987.

Piroc maart 1987.

Piroc maart 1987. [ klik voor groot ]

De voertuigen van het piroc waren volgens mij alleen commando/personeels uitvoeringen.

Op de foto's van de binnenzijde staat links de driepoot voor de radar, met daaronder de accu's. De radar zelf was bevestigd meteen achter de linker achterdeur. De dakluiken alleen te openen aan de rechterzijde. Meteen achter de chauffeursstoel het belangrijkste van het hele voertuig "de kachel".

Lekker lui op het dak.

Voor het as-hok van het verkenningspeloton in Arnhem. [ klik voor groot ]

De personen voor het as-hok waren allebei mag-schutter op de Laro van het verkenningspeloton te Arnhem. De laro's links en rechts zijn beide voertuigen van het peloton, echter opgebouwd met zeil (herkenbaar aan het hek voor op de grill). YP KN 88-11 was mijn eigen voertuig in radar uitvoering herkenbaar aan de radar aansluiting rechts achter op het dak. 'A' stuk.

Afzien tijdens een nachtelijke oefening.

Na gedane arbeid is het goed wassen ook voor een YP.

Een oefening in Duitsland als oefenvijand.

Verzamelplaats tijdens een oefening op vermoedelijk de Bernhard kazerne (Vlasakkers) te Amersfoort met op de achtergrond Leopards in lesuitvoering. Op de foto staan YP's radar, Laro's afgebouwd met mag-affuit en een Laro voor de pelotonssergeant. Alle voertuigen deden aan een oefening voor de algemene opleiding voor verkenner.

In Arnhem bij het 11 painfbat hadden wij de beschikking over 2 YP's radar, 2 Laro's tbv ps en pc,1 motor en 3 Laro's met mag-affuit. Een Laro (met mag) is later afgeschreven door een ongeluk. Wij zijn vermoedelijk het laatste peloton geweest met YP's radar in Arnhem ?

TERUG