Nico van der Wijk

Ik, Nico van der Wijk, ben met lichting 86-5 opgekomen op het PIROC, voor de rijopleiding van de YP408. Na de rijopleiding ben ik terecht gekomen in Zuidlaren, 44 painfbat A-cie.

Ik werd daar chauffeur op de YP met voertuig nummer 21, het bravo voertuig. Doordat we met te weinig chauffeurs waren opgeleid moesten we vaak op oefening dus behalve met de A-cie ook met de B-Cie en C-cie als dat zo uitkwam. Doordat er tijdens de diensttijd steeds meer uitvallers kwamen, werden tijdens de oefeningen vaak de bemanning van de Alfa en Bravo bak samengevoegd om een volledige bemanning te krijgen. Er was op het Bravo voertuig geen boordschutter en bij de Alfa groep geen chauffeur.

In juli van 1987 zijn wij als dienstplichtig chauffeurs meegeweest met de k v v-ers, de kpl's in het stukje over het afscheid van de yp in Zuidlaren, om de voertuigen weg te brengen naar Soesterberg, ik heb voor enige jaren geleden gezien dat de voertuigen gebruikt worden als oefendoel op de Vliehorst, jammer.

Piroc 86-5 [ klik voor groot ]

vlnr en boven naar beneden
M. van der Vin, Vinkenstein, Mats Reinders, Slingerland
Rijk, Nico van der Wijk, Henk Klock
V. Esch, Jon Weren, Bernard Slotboom, Robin Hortensius
Arjan van Riel, Joop Kersten

Schietkamp Den Helder

Tussenstop Vogelsang

Zuidlaren aug 87 [ klik voor groot ]

vlnr
Nico van der Wijk, chauffeur: William Jacobs, MAG : Walter Tjwa, TLV
Frans van Leeuwen, FAL: Martin Wolters, PLV
knielend onbekend: TLV
liggend, René Brusselers, FAL
De foto van Zuidlaren is gemaakt op de YP van de B-cie omdat de voertuigen van de A-cie toen al weg waren.

TERUG