Ik ben 5 jaar TS'er geweest bij de Bravo cie. van het 11de en met veel
plezier met de YP gereden (zou het nog wel eens willen) maar ik hoop dat
dit een beetje een verrijking is voor jullie bestand, ik heb nog meer foto's
maar dit is een hoop (uitzoek en scan) werk....... maar jullie horen nog
van mij.
KN 76-06 B10 ergens omstreeks 1981 bij een voetbalclub bij Almen tijdens brugbewaking
KN 88-71 (links op foto) B3 samen met KN-76-06 B10 (net leesbaar rechts op de YP)
KN 88-17 B13 ergens omstreeks begin 1981, proefrit met alle bakken in de schoolset, de baas van het pontje stond wel even raar te kijken toen we met de hele hap aan kwamen rijden
KN 88-17 B13 nogmaals tijdens deze rit
KN 75-11 B11 na afloop van een oefening door een (volautomatische) afspuit, waar weet ik niet meer maar misschien weten anderen nog waar dit was
KN 88-71 B3 na afloop Divisie oefening Eenhoorn in Sennelager netten opvouwen en gereed maken voor "ontsmetting" (afspuiten) en daarna terugtocht naar Nederland in september 1980
KN 88-70 B2 tijdens dezelfde oefening Eenhoorn maar dan in ontsmettings (spuit) plaats
KN 88-70 B2 tijdens dezelfde oefening Eenhoorn maar dan in ontsmettings (spuit) plaats (op de foto's is de als B2 te herkennen aan de vlag van compagniescommandant)
KN 75-61 (niet helemaal zeker) In opleiding op Piroc genomen rechts op de foto, Links staat volgens mij de KN 75-56 (ook niet duidelijk leesbaar)
KN 75-14 B30 links op de foto rechts ernaast de KN-75-17 de B31 omstreeks 1980/81 waar?
KN 75-? B22 deze was achterop de B21 gereden en is daarna afgevoerd en vervangen door de KN 85-83 (volgende foto's)
KN 85-83 B22 Groepje TS'ers staat volgens mij voor de B21 maar rechts ernaast de "nieuwe" B22 van achteren bekeken
KN 85-83 B22 in zijn eerste oefening bij zijn nieuwe eenheid op weg naar Vogelsang
KN 75-10 B20 tijdens oefening Eenhoorn een beetje vast in de slomp, kenteken is niet leesbaar maar dit was mijn eigen voertuig (later de KN-88-70 B2)
Het leuke hieraan is dat bij B20 op jullie site staat dat deze bij de Charlie cie zat, deze bak heeft dus later schijnbaar promotie gemaakt naar Bravo cie of is voor de gelegenheid van de parade omgetoverd tot C12. Maar het zal wel zo zijn dat er in het begin heel veel geschoven is met de YP's
KN 88-70 B2 tijdens schoolset op de Roosendaalse heide bij Arnhem in zomer/ najaar 1982
KN 75-11 B12 bij mij thuis voor de deur in Arnhem tijdens een proefritje
Een heleboel KN' en van het 11de Painfbat GG. voor vertrek op oefening Eenhoorn in september 1980 geen kentekens maar misschien wel leuk
De KN 88-71 B3 (van het 11de) tijdens een oefening moeilijk doen
Een foto van de Bravo 12 KN 75-13 ergens op de Veluwe
Een foto van de Bravo 30 KN 75-14
Een groepsfoto van een Ost peloton, maar rechts in het hoekje zie net nog GWT KN 90-37 staan
KN 76-06 B10, eindelijk met een duidelijk leesbaar kenteken, waar….. ik denk Arnhemse Heide rond 1980 zit zelf achter het stuur maar was mijn bak niet..
KN 89-43 Ost ? van het 11de Voor rechts op de foto Kpt. Schapendonk (helaas overleden) en de Lt. Van Oppenraaij
KN 89-48 Ost ? tijdens een oefening met omstandigheden als nu (jan. 2009).
Geen kenteken of YP maar wel mooie vind ik 120mm mortier tijdens het afvuren
KN 75-13 B21 van het 11de ergens op de hei in November 1983
Nogmaals de KN 76-06 dezelfde hei en dezelfde maand
KN 75-75 op Piroc recht op de foto met baret Rick v/d Sluis later chf. van o.a. de B21 van het 11de
KN 87-54 C11 van het 45ste, vreemde eend maar komt af van Rick v/d Sluis hij heeft daar ook nog een tijdje gebivakkeerd
Aantal tow bakken op oefening
KN 88-27 op een van de bekende Piroc foto’s
Op weg of op de weg terug van/naar Vogelsang
Alfa bakken in de winter op de Saks
COG van de Alfa, daarnaast met de deuren dicht COG van de Bravo. Detail binnen staat de KN 75-01 de A2
De KN 85-83 B22 van het 11de Chf. Leo Koek (Koekie voor de insiders)
Toen het leger nog bestond uit “echte” dafs en de polizei nog in VW passat reden
Staf 106 (KN 92-83) met de B2 of 3 in de takels
Vogelzang verstoppertje spelen
Dan deze foto van een stelletje TSer’s, wat de het geheel aan het rijden hield, is deze maand 30 jaar geleden (6/2012).
Hieronder het programma van de lichting 79-5 van de Bravo (Stiercie.)
van het 11 painfbat. GG.
Het was een (in mijn ogen) flink vol programma maar wij (als TSer) hoefde
wij gelukkig niet met alles mee.
Vooral de eerste oefening Fox Terrier in Haltern was om niet te vergeten
bij -20ş. We gingen toen van pubtent naar boogtent met stro en kachel naar
barrakken en er waren bevriezingsverschijnselen bij.
Deze cie. was ook een vrijgevochten b.... en hebben dan ook een paar uur
vrolijk zitten staken op het gras voor het cie. gebouw omdat ze het allemaal
wel erg veel vonden.
Het was bij het afzwaaien ook maar 5 dagen eer de nieuwe lichting alweer
op kwam…… heel anders als de stille periode hiervoor van maar liefst 4 maanden.